Google en smog - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Marlou Campen - WaarBenJij.nu Google en smog - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Marlou Campen - WaarBenJij.nu

Google en smog

Door: Marlou van Campen

Blijf op de hoogte en volg Marlou

23 Maart 2010 | Nederland, Zeist

Google gaat 1 april weg uit China, ik ben daar dan. WNF-China nodigde mij uit om de ervaringen van WNF-Nederland met *friendraising* te delen. Samen gaan we in drie dagen een 5-jaren friendraising plan voor WWF-China maken.

De uitdagingen in China zijn groot. Zo mag WWF-China geen betaalde leden/donateurs werven. Vandaar dat zij gaan focussen op zgn non-paid members. En non-paid members zijn bv vrijwlligers, fans of mensen die zich rond je verzamelen in sociale netwerken.

Google trekt zich terug uit China, Facebook is niet toegestaan, net zo min als You Tube. WWF-China wil graag van mij horen hoe WWF-NL werkt met social networks, zoals bv Twitter, www.waarbenjij.nu & Hyves.

Sinds 1 maand werk ik samen met de Chinese *visiting student* Qiu Li. Zij promoveert aan de UVA op het onderwerp *mass collaboration trough the internet*. Qiu Li vertelt mij dat in China heel andere social networks bestaan. Dus voor haar geen punt dat Facebook niet in China is!

Gisteren belde ik mijn gastvrouw Qiu Jun uit bed (sorry, tijdverschil!). Qiu Jun raadde me aan om dikke winterkleren aan te doen, 0 graden in Beijing! En even een stofmasker aanschaffen (heftige smog in Beijing). Zou dat allemaal passen bij mijn stoere jasje voor de presentatie?
:SMS update:: 24 maart 2010 :
Check met waar ben jij /jasper te utrecht.

  • 23 Maart 2010 - 08:39

    Nienke B:

    Als je dat stofmasker draagt met je rode enkellaarsjes kan het niet meer stuk ;-)

  • 23 Maart 2010 - 10:10

    Marlou:

    @Nienke, moest hartelijk lachen om je kledingadvies & heb het met Willy-Anne gedeeld!! :-)

  • 23 Maart 2010 - 15:16

    Froukje:

    Hi Marlou,

    Stoer dat je juist nu naar China gaat. Wij horen zulk soort dingen via de media, maar jij zult er echt middenin zitten.. leuk dat je je ervaringen met ons gaat delen! :-)

    Succes!

  • 24 Maart 2010 - 07:58

    Peter De Ruiter:

    Goed reis Marlou! We Googelen je voorlopig wel via Hong Kong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Ik werk voor het Wereld Natuur Fonds als online marketing manager. Binnenkort ga ik voor mijn werk op reis naar Beijing, China. Ik ga daar samen met het WNF-team werken aan *friendraising*. Friends zijn fans, vrijwilligers, mensen binnen en buiten onze huidige 18+ achterban die (ook) op een niet-financiële manier bijdragen aan het WNF-werk. WNF-friends zijn mensen die de WNF-boodschap willen krijgen of uitdragen. Mensen die betrokken zijn en die met WNF meedenken. Friends zijn mensen die zich voor ons in willen zetten: met tijd, geld of expertise. Ad hoc, of structureel. Kunnen bekende en onbekende mensen zijn, op allerlei manieren. Het gaat om iemand die actief iets doet. Iemand die zijn eigen netwerk betrekt is een friend, denk bijvoorbeeld aan het geven van een viswijzer aan de eigenaar van het restaurant waar je gaat eten.

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 32487

Voorgaande reizen:

27 Maart 2012 - 05 April 2012

EarthHour 2012

31 Maart 2010 - 08 April 2010

Friendraising in China!

Landen bezocht: