Jing Hui is blij en babyhaai - Reisverslag uit Beijing, China van Marlou Campen - WaarBenJij.nu Jing Hui is blij en babyhaai - Reisverslag uit Beijing, China van Marlou Campen - WaarBenJij.nu

Jing Hui is blij en babyhaai

Door: Marlou van Campen

Blijf op de hoogte en volg Marlou

01 April 2010 | China, Beijing

Vandaag op het WNF-kantoor alles praktisch afgesproken voor de komende 3 maanden. In het filmpje zie je waarom communicatie-directeur Jing Hui tevreden en blij is.

Het is een *twinning* project, want we leren van elkaar. Bv een zgn e-mail-lifecycle voor alle mensen die van WNF willen horen..tja...dat heeft de VS, maar China én Nederland niet. So please..cc me!

WNF-China heeft 47.000! vrijwilligers, en natuurlijk hebben ze van alle 47.000 mensen hun mobiele nummer! Wauw. En WNF-China heeft 220.000 leden op renren (de Chineese Hyves. Dat heeft geen enkel goed doel in Nederland!!

Samen met studenten doen ze al 10 jaar lang de "'wetlands ambassador", waaraan al zeker 4000 studenten meewerkten in het veld (bv de Yangtze). Middenin de kansrijke *generation Y* doelgroep, die heel erg open staat voor WNF. Of we mee willen doen!? Daarover sprak ik met Zeng Ming, communicatie manager wetlands. In Zeist snel ff checken, lijkt me kansrijk!

Wereldwijd samenwerken heeft veel voordelen, zo delen we gratis!onderzoekstool (www.surveymonkey.com, een global content management systeem voor de site ed. En natuurlijk de kansrijke *connecting* plannen in de wnf-projecten. Zo wil Chris Chaplin, press officier hier en gepassioneerd fotograaf, ons Zoom-idee bij WNF-China gaan uitvoeren.

's Avonds zie ik slangen en babyhaaitjes aan stokjes. Tientallen kraampjes achter elkaar. Prompt 100% vegetarisch en heerlijk gegeten oa dumplings en sesambroodjes en nog 10 heerlijke gerechten.

En morgen heb ik een date met Zhou Boyin, de familyfriend van Qiu Li. Qiu Li is mijn Chinese visiting scolar/vriendin in Amsterdam. Samen gaan we naar de Chinese muur.

Dan kan ik een man worden :-) (Chinees gezegde="you become a man if you climb the Chinese Wall"!). Bergschoenen aan, want het is schijnt zwaar te zijn om daar te lopen (aldus Zeister buurman Jan).

Bedankt voor jullie mooie woorden uit het hippe Westen vanuit het oude Middenrijk! Alhoewel..het lijkt hier ook wel op New York (aldus mijn US-collega's, bv de gigantische reclamecommercials op straat). Over Beijing later meer.

  • 01 April 2010 - 18:35

    Froukje:

    Hi Marlou!

    Leuk om van je te horen! Apart eten zeg, echt een hele andere wereld! Lijkt me een erg mooie ervaring, al gok ik dat je ons gezellige pand in Zeist verkiest boven de cubicles die ze bij WWF China hebben...

    Geniet nog even van China en laat je inspireren door alles wat je daar tegenkomt! Veel plezier morgen!

    Cheers,

  • 01 April 2010 - 19:21

    Melanie Peters:

    Ha Marlou,
    Wat indrukwekkend - wie houdt alleen al die telefoonnummers bij? Echte vrienden kosten tijd, zo zie je maar, of het on of off line is.
    Dinsdagavond was de lezing van Herman Wijffels in de Aula van de UU (groeten gedaan, hoor). Zijn missie: de onderstroom versterken (zie het sg nieuwsblog op www.sg.uu.nl of bekijk de lezing on-line). Geweldig dat hij dat zegt. Kwam promt een vraag uit de zaal over nieuwe media - de onderstroom wordt sterker!
    Veel liefs
    Melanie

  • 01 April 2010 - 19:49

    QIU Li:

    Happy with you. and tomorrow you will be the man,:)).

    !You are not a hero unless you climb on the Great Wall!


  • 02 April 2010 - 11:15

    Irene Den Ouden:

    Hoi Marlou,
    Leuk om te horen hoe je het hebt, wat WWF China doet en welke gezamenlijke plannen jullie hebben.
    Het valt me op dat WNF en Froukje niet over jouw bezoek aan China twitteren. Zal ik dat dan maar doen? Groeten, Irene

  • 02 April 2010 - 15:12

    Froukje:

    Hi Irene! Dank voor de tip :D! Maar jij mag natuurlijk ook altijd een tweet plaatsen (graag!). Thanks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Ik werk voor het Wereld Natuur Fonds als online marketing manager. Binnenkort ga ik voor mijn werk op reis naar Beijing, China. Ik ga daar samen met het WNF-team werken aan *friendraising*. Friends zijn fans, vrijwilligers, mensen binnen en buiten onze huidige 18+ achterban die (ook) op een niet-financiële manier bijdragen aan het WNF-werk. WNF-friends zijn mensen die de WNF-boodschap willen krijgen of uitdragen. Mensen die betrokken zijn en die met WNF meedenken. Friends zijn mensen die zich voor ons in willen zetten: met tijd, geld of expertise. Ad hoc, of structureel. Kunnen bekende en onbekende mensen zijn, op allerlei manieren. Het gaat om iemand die actief iets doet. Iemand die zijn eigen netwerk betrekt is een friend, denk bijvoorbeeld aan het geven van een viswijzer aan de eigenaar van het restaurant waar je gaat eten.

Actief sinds 04 Maart 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 32473

Voorgaande reizen:

27 Maart 2012 - 05 April 2012

EarthHour 2012

31 Maart 2010 - 08 April 2010

Friendraising in China!

Landen bezocht: